top of page

Wij zijn onderdeel van SixtyTwoGroup B.V.

Parking de Hoofdstad biedt zorgeloos, veilig en beveiligd parkeren in het hart van Amsterdam met een professionele valetservice. Of je nu voor een zakelijke bijeenkomst een paar nachten weg bent, een avond uitgaat, of gewoon snel en veilig wilt parkeren, onze chauffeurs zorgen ervoor dat je voertuig in goede handen is.

Ruimte voor (luxe) SUV’s en bedrijfswagens - doorrijhoogte 2.25 meter

Bij Parking de Hoofdstad begrijpen we dat niet elke auto in een standaard parkeerplek past. Daarom bieden wij iets unieks: een doorrijhoogte van maar liefst 2.25 meter! Dit betekent dat ook grote auto’s, SUV’s en luxe wagens moeiteloos bij ons kunnen parkeren, zonder gedoe of zorgen.

Of u nu een ruime gezinswagen of een robuuste SUV rijdt, bij ons heeft u altijd voldoende ruimte.

 

  • Doorrijhoogte van 2.25 meter – Uniek in Amsterdam!

  • Perfect voor grote auto’s, SUV’s en luxe voertuigen.

  • Geen stress, geen zorgen – wij doen het werk voor u.

Hero-Hoogte-ParkingdeHoofdstad.jpg

Amsterdamsche Garage Maatschappij - 1917

Autogarage tussen Prinsengracht en Lange Leidsedwarsstraat, met bovenwoningen. Gebouwd in opdracht van de Automobiel-Garage Maatschappij.

Die NV was in 1916 opgericht, vermoedelijk als een dochteronderneming van de Haagsche Automobiel Maatschappij. Directeur was L.D. baron Van der Goes van Dirxland, die ook commissaris was bij de Haagsche moeder. De baron was een fervent automobilist, actief in onder meer de Nederlandsche Automobiel Club. In 1913 was hij een van de oprichters van het Vrijwillig Militair Automobielkorps, een groep auto-eigenaars die hun voertuigen beschikbaar stelden aan de toen nog ongemotoriseerde krijgsmacht, met zichzelf als chauffeur.

Het bedrijf verhuurde hier inpandige garageboxen, dreef er een reparatiewerkplaats en verkocht er auto's van diverse merken, waaronder Vauxhall, Armstrong Siddeley en Hupmobile.

Vanaf 1923 werd de garage gedreven door de Amsterdamsche Garage Maatschappij. Die liet in 1926 een extra stalling ("autohall") bouwen op het terrein Lange Leidsedwarsstraat 184-190, schuin achter de bestaande garage. Architect van de uitbreiding was J.H.C. Kröner.

Prinsengracht 540-542

Datering: 1917

Ontwerp: Noorlander, W.

Bouwstijl: Amsterdamse School, expressief

Oorsponkelijke functie: Garage, magazijn, werkplaats

Status: Gemeentelijk monument

Adrian-22-De-voorzijde-van-het-pand-aan-de-Prinsengracht-540-te-Amsterdam-in-1920-(1).gif
bottom of page